یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sun 5 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۹:۰۴:۱۷

پیشرفت ٦٥ درصدی طرح توسعه میدان نفتی هندیجان

باشگاه خبری فراساحل: عملیات لوله‌گذاری (مهندسی، ساخت و نصب) طرح توسعه میدان نفتی هندیجان تکمیل شده و فعالیت سازه‌ای و رنگ‌آمیزی ساخت ٢ سکوی سر چاهی ٠٧ و ٠٨ در حال انجام است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت شانا، حمید رضائیان اصل با بیان این که نفت تولیدی از این میدان هم اکنون به وسیله دو خط لوله ١٠ و ١٢ اینچ به طول ١٠ کیلومتر به مجتمع دریایی بهرگانسر منتقل و پس از اختلاط با نفت این میدان و طی مراحل تصفیه مقدماتی به بهرگان ارسال می‌شود، گفت: بخش زیادی از سازه فلزی دکل‌های ٠٧ و ٠٨ انجام شده است.

مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) تاکید کرد: مهندسی، تامین کالا، ساخت، نصب و عملیات راه‌اندازی در سه بخش ساخت ٢ سکوی سرچاهی ٠٧ و ٠٨، اجرای ٤,٥ کیلومتر خط لوله دریایی و کابل گذاری و برق‌رسانی به طول ٢٦ کیلومتر جزو تعهدات ایزوایکو بوده که در حال انجام است. حمیدرضا کریمی، مجری پروژه‌های تاسیسات خشکی و دریایی منطقه بهرگان نیز چند هفته پیش اعلام کرد که امکان انجام عملیات حفاری و تولید نفت از سکوی هندیجان ٨ با اجرای پروژه ساخت و نصب یک سازه چهار پایه در آینده‌ای نزدیک فراهم شده است و با استقرار دکل در آینده‌ای نزدیک، حفاری در این سکو آغاز می‌شود.

مجری طرح‌های تاسیسات خشکی و دریایی منطقه بهرگان با بیان این که به طور طبیعی با پایان عملیات حفاری و تولید نفت، میزان برداشت نفت از میدان هندیجان افزایش می‌یابد، تصریح کرد: هم اکنون ظرفیت تولید روزانه نفت در این میدان، حدود ٢٥ هزار بشکه است. میدان نفتی هندیجان در شمال غربی خلیج فارس و روی دامنه جنوبی فرو افتادگی دزفول قرار دارد. تولید از این میدان به عنوان نخستین میدان دریایی توسعه یافته در خلیج فارس، در دهه ٤٠ آغاز شد. نفت تولیدی از بخش‌های خشکی و فراساحلی میدان هندیجان پس از ورود به سکوی مرکزی هندیجان به تاسیسات سکوی بهرگانسر ارسال و در آنجا پس از فراورش اولیه آماده صادرات می‌‌شود.



  کد خبر : 184
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :